onsdag 21 januari 2009

Livet på stor fot!!!

Ta mig tusan. Tror fan att mina fötter fortfarande växer. Eller så har min hjärna svårt att ta in att dom faktiskt är storlek 44 och inte 36.

Vad föranleder detta utspel då??? Jo...det spelar ingen som helst roll hur mycket utrymme det finns för en fot här i världen...du kan slå dig i backen på att jag kommer att sparka i allt som finns ändå.

Som idag...jag skulle fixa lite med en ekskiva till en köksö. Den låg på bockar som sig bör och dessa har sk. fötter...eller ben...eller vad du vill kalla det. Dessa fötter tar inte nämnvärt mer plats än stommen på bockarna...vilken är betydligt mindre än själva ovansidan på bockarna. Nåväl...efter att ha sparkat i bockarna minst 15 gånger, snubblat 6 och varit sjukt nära att välta hela klabbet 3 gånger så bestämde jag mig för att ta ut svängarna lite.

Vittnen kan intyga att jag nu mer behärskar uttrycket 'sjumilakliv'.

WOW...detta lilla tilltag funkade makalöst bra i ungefär 5 minuter...sen fick jag sedvanlig härdsmälta och mina fötter gjorde revolt vilket fick mina fantastiska 'sjumilakliv' att degraderas till, för ovanlighetens skull, snubbel...bah.

Trots dessa miniskidor till fötter så klarar jag mig hyffsat måste jag säga. Visst, en och annan stukad tå har man upplevt men på det stora hela...helt ok.

Nu är ju inte mina fötter direkt monumentalt stora...knappast av globala proportioner. Minns en snubbe jag gick i skolan med på gymnasiet, han hade storlek 51 vill jag minnas. Då tyckte jag att till och med mina fossingar var små och söta i jämförelse.

Nåväl, det är en ny dag imorgon med nya ting att snubbla runt på.

Spännande värre ;)

- PappaJanne

3 kommentarer:

  1. ...eller så kanske det är dags att sluta supa på arbetstid? ;)
    en polare till mig har storlek 53.. där snackar vi ubåtar till skor!

    SvaraRadera
  2. Stackars jäkel, hans kroppsvolym måste till minst 80% bestå av just fötter...måste se komiskt ut ;)

    SvaraRadera
  3. njae, det är p2 storlek på honom... han väger 140 pannor..

    SvaraRadera