måndag 19 januari 2009

PASSA DIG....

...här kommer en som har bråttom - sa den gamle stöpplige surgubben.

Åh fan...jag som trodde att det var vi ungdomar (ok ok, jag är 35...men i jämförelse men denna fossil så räknas jag nog som ungdom) som var ohövliga och oartiga.

Låt mig utvecka händelseförloppet lite....

På min lilla lunchrast så bad min chef mig att fixa mer lim. Jag ska ju ändå ut och åka så visst...kör i vind.
Närmaste ställe (mitt jobb ligger vid den berömda gropen kallad Falu gruva) Rusta...shit, reklam...fan också....hmmm....vi säger Sture i stället...ja, det duger. Nå...vart var jag igen...jo, lim...billigt och snabbt på Ru...Sture.

Körde som en besatt kamel hela vägen, parkerade och hoppade ut. 5 meter innan portarna stapplade en gubbe omkring med en tant bakom sig som klamrade sig krampaktigt fast i en kundvagn. Inget ont om gamlingar med krämpor men detta exemplar var jävlar i mig det långsammaste ekipage i världshistorien.

Men va f...tänkte jag och såg min lunchrast ta slut utan vare sig lunch eller rast. Detta duger inte...en omkörning är utav yppersta nödvändighet tammefan.

Jag hade gott om plats och skulle hinna smita förbi innan portarna med förbundna ögon och träben hur lätt som helst.
MEN...med ett litet steg kvar för slutförd omkörning slog gubbfan ut med armarna, blockerade hela jävla gången och tjoade till sin tant med kundvagnen som substitut för en rullator....

- PASSA DIG...HÄR KOMMER EN SOM HAR BRÅTTOM!!!!!!!!!!!

Jag blev stående med en stor lust att tackla in honom i nästa vecka.

Jojo...ungdomar är ohövliga och ouppfostrade...men vissa pensionärer är uppenbarligen egotrippade puckon.

This is a true story...som man säger.

*suck*

- PappaJanne

2 kommentarer:

  1. Åh det skulle jag ha velat se, att du kan ha bråttom alltså. He he!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Jodu...snabb som en oljad blixt i nedförsbacke med hemlängtan...*zoom*...serru, sprang ner till macken och tillbaka samtidigt som jag skrev detta ;)

    SvaraRadera