onsdag 28 januari 2009

Men va f.....

Steg upp i morse, tog på mig arbetskläderna och gick ner för att kasta i mig lite frukost. Jomen...det gick ju bra...maggen sa stopp och så var den här dagen ytterligare en sjukdag...pfffff. Siktar på att jobba i morgon istället.

Men skit i det...det finns viktigare saker att klaga över.

Försäkringskassan. Jag menar va ända in i h-vete är det för instans egentligen??? Fasen...inte för att jag personligen är drabbad av deras underbemanning i skrivande stund, jag kan bara inte rå för att jag blir förbannad av att läsa om dessa stackare som tvingas sälja huset för att f-kassan vägrar dem pengar.

Om en legitimerad läkare konstaterar att en person är arbetsförhindrad pga sjukdom eller skada hur i helskotta kan då f-kassan utan att ens träffa vederbörande säga att - nääää....den simulanten kan nog jobba.

Hö??!!! Jo jo...sen ska man kanske inte kasta skit på de stackare som tar emot alla klagomål, det är nog inte fotfolkets beslut att vägra folk pengar. Sparka på höjdarna istället...och politikerna...ge Reinfeldt en känga vettja.

Nu uppmanar jag förvisso inte folk att handgripligen sparka Reinfeldt på knät eller något liknande...smalbenet funkar bra det med...nä...sånt gör man inte.

Men det är bra underligt hur det funkar tycker jag. Folk ska inte bo på gatan i välfärds Sverige men lik förbannat blir människor hemlösa pga idiotiska beslut.

En tänkbar ordutveckling någonstans i riksdagshuset....

Storbossen: Umm...vi måste typ spara lite cash typ fan.
Underhuggare: No shit. Vi är back som satan fan...skulle fan inte ha festat så hårt förra året.
Storbossen: Äh...fan nu ra...men vad göra liksom???
Underhuggare: Ska vi typ sälja kungen??
Storbossen: Hmm...på blocket eller vaddå?
Underhuggare: Nää....typ till ryska maffian eller nåt...fett med cash.
Storbossen: För kungen??? Nä...vi behöver mer cash än så fan.
Underhuggare: Aha...hmm...fan...vet inte fan.....
Praktikant: Jag vet jag vet jag vet jag vet *fnitter*.
Storbossen: Fan...vaddå...äru full eller...låt höra då.
Praktikant: Ta bort typ 90% av alla handläggare på försäkringskassan....spara fett med löningar samt utbetalningar...miljarder att spara...*fnitter*.
Storbossen: Shit fan....vicken typ jäkla sjukt sjysst idé fan.
Underhuggare: Dra mig i näshåret...den var fin den.

Tja...som sagt...så såg det ut i mitt huvud i alla fall.

Hur det egentligen såg ut vet jag såklart inte...men lika väl blev det in i helsike fel någonstans.

Politik....se där ;)

- PappaJanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar